Even een update! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kirsten Winden - WaarBenJij.nu Even een update! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kirsten Winden - WaarBenJij.nu

Even een update!

Door: Kirsten van der Winden

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

09 Februari 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het is alweer een paar dagen geleden dat ik iets geplaats heb en dat is niet omdat ik niks heb meegemaakt, maar vooral omdat ik niet precies wist hoe ik het op moest schrijven.

Ik heb mijn eerste weekend achter de rug en vandaag is alweer de tweede werkdag van mijn tweede werkweek. Tijd gaat snel, maar niet snel genoeg naar mijn idee. Afgelopen weekend heb ik vooral alleen doorgebracht aangezien iedereen toch gewoon moest werken of als ze vrij waren toch dingen moesten doen voor werk. Het strand zaterdag ging helaas ook niet door. Vrijdag heb ik 's ochtends heerlijk uitgeslapen. Wat geeft dat toch een goed gevoel als je een keer geen wekker hoeft te zetten. Het plan was eigenlijk om rond 9 uur wakker te worden, maar na onze "wilde" stapavond werd dat pas half 11. Dat wild valt trouwens wel mee hoor, maar het was in ieder geval wel heel gezellig. We waren uiteindelijk met ongeveer 20 man uit het Melia hotel in Boston en wat blijk nou ook nog eens dat ze iedere dinsdag en donderdag avond ladies night hebben en dat alle vrouwen tussen 9 en 12 wel 3 gratis drankjes krijgen. Dat is nog een extra reden om vaker op donderdag uit te gaan!!

Vrijdag ben ik uiteindelijk op zoek gegaan naar een kaart voor de bus en metro. Het is eigenlijk hetzelfde als de ov chipkaart. Je koopt eenmalig een kaart en daar moet je dan geld op zetten; iedere keer als je met de bus of metro wil, moet je in en uitchecken. Wel superhandig zo'n ding, want nu kan ik eindelijk een beetje alle kanten uit zonder steeds een taxi te moeten nemen. Nadat ik die kaart had gekocht, heb ik er ook maar gelijk gebruik van gemaakt en ben ik naar Dubai Mall gegaan. Geloof me dat is ook werkelijk zo groot als iedereen zegt dat het is. Ik heb er vooral een beetje rond gelopen en niet echt geshopt (is met mijn budget ook niet echt mogelijk, want een hoop winkels zijn toch wel hele dure merkwinkels; denk aan: Gucci en dat soort dingen). Ik heb een automatische stappenteller op mijn telefoon en die gaf aan dat ik aan het einde van de dag 21 kilometer had gelopen. Moet je nagaan ik denk dat toch zeker wel 15 kilometer in Dubai Mall is geweest. Buiten winkels zijn er ook een heleboel andere mooie dingen om te zien zoals een waterval midden in het winkelcentrum, een aquarium in het winkelcentrum en buiten natuurlijk ook de Fontein en de Burj Khalifa. Toen ik thuiskwam aan het einde van de dag was ik dan ook helemaal kapot.

Op zaterdag heb ik ook weer lekker uitgeslapen tot half 11 en ben ik daarna uit gaan zoeken wat ik verder nog kon gaan doen die dag. Ik had geen zin om echt weer heel lang en ver op pad te gaan en toen kwam mijn moeder met het geniale idee om gewoon lekker naar het park te gaan. Het dichtste wat in de buurt lag en een beetje groot was, was het Za'abdeel park. Dus mijn spullen gepakt (wel water mee en alles) en goed ingesmeerd en toen lekker naar buiten gegaan. Na een zoektocht met de bus en metro had ik uiteindelijk toch het park gevonden. Je moest wel entree betalen, wel 5 Dirham (lees: 1,07 euro), Het park was een heel mooi groot park met een hek eromheen. Je kon er op het gras zitten, op bankjes en ze hadden een soort Colloseum achtige tribune waar je op kon zitten. Op dat moment was er toevallig een rommelmarkt in het park en het OMO carnival (ja, van het wasmerk OMO) om vlekken op de kleren van kinderen te promoten. Was wel heel leuk om te zien, allerlei optredens en spelletjes die ze met kinderen deden. Ik ben zelfs al een beetje bruiner geworden die dag; ook begint mijn haarkleur nu al een beetje lichter te worden :p.

Qua werk begin ik het nu wel een beetje beu te worden hier. Niet dat ik het werk hier niet leuk vind, helemaal niet! Ik vind het juist heel interessant en leuk om iedere keer weer nieuwe dingen te leren, maar dat is nou juist het probleem; ik doe niet veel. Dit is alweer mijn tweede werkweek en ik heb niet meer gedaan dan op een stoel naast iemand te zitten en naar een beeldscherm te staren. Dat is op zich niet erg als diegene iets doet en uitlegt, maar ook dat gebeurt niet altijd. Gisteren waren ze het systeem aan het updaten en konden we tot 3 uur 's middags niets doen. Ik hoop dat ze hier snel me wat meer dingen kunnen laten doen, zodat ik weer meer kan doen en vooral dingen kan leren in de praktijk. Binnenkort gaan er om en om wat mensen op vakantie dus dan zullen er ook wat meer taken voor mij zijn. Nu heb ik mezelf dus maar aan het werk gezet en ga ik lekker aan mijn verslag werken op de momenten dat er ergens een computer vrij is, want dat moet ook gebeuren.

Dit was het weer tot nu toe, ik houd jullie op de hoogte!

p.s. Mijn ouders hebben als het goed is geprobeerd een kaart te sturen dit weekend om te kijken of die aan zou komen. Ik laat het weten als die is aangekomen dan kunnen eventueel meer mensen een kaart of iets sturen mochten ze willen. Ik hang alles op in mijn kamer om de boel een beetje te versieren.

  • 09 Februari 2015 - 10:19

    Marian:

    Je bent heel goed bezig, Kirsten!
    Fijn om je zo te volgen en op de hoogte ervan te zijn hoe het met je is daar.
    Dikke Kus

  • 09 Februari 2015 - 19:31

    Robdezeehond :

    Hey Kirsten

  • 09 Februari 2015 - 19:34

    Robdezeehond :

    Nou moe, schrijf ik een heul verhaal, zie ik alleen maar 'hey Kirsten' ;was een vorige keer ook al zo

  • 10 Februari 2015 - 16:44

    Lucy:

    Hoi Kirsten,
    fijn dat je je draai al wat hebt gevonden. Alles is nog nieuw maar voor je het weet is het weer normaal. Ga maar na, om half 11 wakker worden is geen straf toch! Leuk dat je ook al wat meer mensen kent en die ook wat ondernemen zoals jij ( stappen, winkelen enz.). Geniet ervan en succes met je werk, wordt vast interessanter kan niet anders met z'n leergierig aapje. XXX

  • 20 Februari 2015 - 22:36

    Lukas:

    Hoi Kirsten!

    En carnaval een beetje gemist!? Ah ja, je moet maar zo denken: dan heb je Jeroen tenminste niet tegen het lijf hoeven te lopen, haha! Ik heb er in ieder geval niks aan gedaan. Is niet bepaald een feest naar mijn smaak maar dat wist je al. Vooral die verschrikkelijk fanfare/trombone muziek :-( Je doet het gewoon volgen jaar dubbel zo hard vieren! Hoe is het verder? Zijn je werkzaamheden inmiddels wat uitdagender geworden en heb je wat meer verantwoordelijkheden gekregen? En buiten je stage om, ook allemaal naar je zin? Ik hoor het wel!

    groetjes,
    Lukas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 8199

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 19 Juli 2015

Revenue Management en Finance stage in Dubai

Landen bezocht: