Het einde is in zicht - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kirsten Winden - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kirsten Winden - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Door: Kirsten van der Winden

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

14 Juni 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie op de hoogte heb gebracht, maar het is moeilijk om een reisverslag bij te houden als je zo druk bezig bent :p.
Het einde komt nu al bijna in zicht, nog minder dan 5 weken en ik ben alweer terug in mijn eigen kikkerlandje. Wat is de tijd hier snel voorbij gegaan zeg. Ik heb nu ook echt een dubbel gevoel. Aan de ene kant ben ik natuurlijk heel blij dat ik straks iedereen thuis weer kan zien, mijn eigen eten heb en mijn eigen spullen, maar aan de andere kant vind ik het hier ook geweldig; het vrije leventje, het weer (als het niet al te warm is), maar het meeste van al alle mensen die ik hier heb leren en de vrienden die je hebt gemaakt.

Afgelopen maand was vooral genieten geblazen; feesten, feesten en een hoop lol maken. Ik heb een nieuwe sport geleerd: cricket. Blijkbaar word het in Nederland ook gespeeld, maar daar zie je het niet zoveel voorbij komen op tv enzo dus ik had echt werkelijk geen idee hoe het spelletje gespeeld werd. Vanuit het hotel is er een cricket team en afgelopen maand hebben ze drie kwalificatiewedstrijden moeten spelen voor een wedstrijd. Natuurlijk ben ik als trouwe supporter naar alle 3 de wedstrijden wezen kijken en er zelfs een keer om 6 uur 's ochtends voor opgestaan (die is gek xD). Maar na die drie wedstrijden wist ik wel precies alle regels van het spel en had ik het natuurlijk ook zelf uitgeprobeerd (niet zo'n groot succes).

Verder hebben we als activiteit georganiseerd door human resource met een groep collega's van het hotel op het strand gevolleybald en gebadmintond. Was zeker een erg gezellige middag en weer een hoop nieuwe mensen leren kennen of beter leren kennen.

Ik hoef me hier zeker niet te vervelen. Iedere week is er wel ergens in een villa een feestje of komen mensen gezellig bij elkaar om te kletsen en muziek te luisteren.
Ook heb ik natuurlijk twee weken geleden mijn eigen verjaardag hier mogen vieren. Met de hulp van een aantal vrienden van mij had ik een villaparty georganiseerd en kan wel zeggen dat dat een erg leuk feestje was. Ik had van het F&B team van het hotel een taart gekregen waarop een stond geschreven "Happy birthday Kirsten, the dutch one". Was een erg grote verrassing en ook twee van mijn vrienden hadden een taart gehaald dus we hadden uiteindelijk twee taarten, twee keer zingen, en twee keer de taart aansnijden.

Mijn training verloopt ook voorspoedig. Ik ben vandaag begonnen in Credit department en zal daar de rest van deze week training krijgen. Daarna zal ik nog voor vier weken naar reservations/revenue management gaan om daar nog een andere training te volgen. Ik vind het wel fijn dat ik op het einde nog wat afwisseling heb, want steeds hetzelfde gaat toch een beetje vervelen.

Nog iets anders bijzonders de komende maand is dat deze week Ramadan begint en dat gaat hier toch wel heel anders dan in Nederland. Het is verboden om overdag in het bijzijn van anderen te eten en te drinken, veel restaurants sluiten voor een maand of de ramen worden helemaal beplakt zodat niemand de mensen kan zien eten. Te veel bloot showen (bijv. schouders of knieen zichtbaar) is uit den boze en van stappen zal ook niet veel meer komen aangezien alcohol ook niet meer mag (gelukkig hebben wij altijd onze villa's nog ;) Ook voor het werk heeft Ramadan invloed. De werkdagen bestaan voor moslims uit 6 uur per dag werken en voor niet moslims 7 uur per dag werken, omdat zij wel een lunchpauze hebben.

Zoals jullie waarschijnlijk wel door hebben, ben ik hier volop aan het genieten. Ik vind het haast jammer om straks naar huis te gaan, omdat ik het toch wel moeilijk ga vinden om al deze mensen hier achter te laten. Ik heb al afscheid moeten nemen van een paar goede vrienden die op vakantie zijn gegaan en niet terugkomen voordat ik weg ben en dat vind ik helemaal niet leuk.
Ik zal zeker ook nog volop blijven genieten van mijn laatste paar weken en wees maar niet bang, ik sta ook zeker te springen om jullie straks allemaal weer te zien ;)

Heel zonnige groetjes (45 graden) vanuit Dubai

  • 14 Juni 2015 - 17:55

    Rob:

    Fijn weer wat van je horen. Fijn dat het gaat zoals het gaat! Het is ook een mooi avontuur en (levens-) ervaring) Het dubbele gevoel is begrijpbaar We zien naar je uit! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 8178

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 19 Juli 2015

Revenue Management en Finance stage in Dubai

Landen bezocht: