Week 11 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kirsten Winden - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kirsten Winden - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: Kirsten van der Winden

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 April 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Deze week zitten we alweer in week 11. Afgelopen week een erg leuke week gehad. Vorige week samen met Aishwarya (huisgenootje) en haar broer naar een vriend van hem geweest die samen met zijn vrouw een appartement in Marina Beach heeft. Echt een supermooi appartement met echt geweldig uitzicht. Ik heb mijn ogen uitgekeken en was niet van het balkon af te krijgen. Later die avond met zijn allen naar Marina beach gelopen om ergens bij een restaurantje daar heerlijk te eten. Ik had een Buffalo steak en als toetje de lekkerste tiramisu die ik ooit gegeten heb. Ik had genoeg gegeten om 2 dagen op te kunnen leven :p.

Afgelopen donderdagavond twee villaparty's op een avond gehad, wat ook erg gezellig was. Beetje gedronken, gekletst, gedanst en vooral veel gelachen. Nadat ik pas om 5 uur een keertje thuiskwam en naar bed ging dan ook maar besloten dat vrijdag mijn luierdag was om een beetje te relaxen en de nodige huishoudelijke taken te doen. Zaterdag ben ik weer naar Mamzar park geweest om lekker aan het strand te liggen en te zwemmen in het zwembad. Het grappige was dat ik meteen herkend werd door de Lifeguards, aangezien het heel zeldzaam is daar dat vrouwen kunnen zwemmen en je ze ook niet zo vaak in het zwembad ziet. Dus een beetje gezellig gekletst met hen; waar kom je vandaan, waarom ben je hier etc. Je merkt wel echt dat ze er hier niet aan gewend zijn dat vrouwen zwemmen, want je hebt echt een hoop bekijks, maar behalve dat ze gewoon vragen hoe het gaat, hoe je heet en waar je vandaan komt, vallen ze je niet lastig.

Gisteren kwam mijn placement coach, Lieke Sauer van de NHTV, langs om even gezellig te kletsen en te kijken hoe het hier gaat. We hebben eerst even met zijn tweeen gepraat over hoe het hier gaat en natuurlijk mijn verslag wat ik laatst had moeten inleveren en vervolgens ook met mijn supervisor erbij. Eindelijk ook een keertje te horen gekregen hoe mijn supervisor en mijn andere collega's over mij denken en dat is allemaal wel positief, dus is heel fijn om dat soort feedback te krijgen. Daarna heb ik haar nog een rondleiding gegeven door het hotel en mochten we samen gaan lunchen in een van de restaurants van het hotel op kosten van het hotel. Heerlijk! Gisterenavond gingen we met alle studenten, afstudeerders en ex-studenten van de NHTV eten bij een Libanees restaurant dat vlak naast de dubai fountains lag. Heb echt heerlijk gegeten, ondanks dat ik niet zo'n fan was van de voorgerechten, en heb een hele gezellige avond gehad. Was heel leuk om ook de verhalen en ervaringen van anderen te horen en even gezellig bij te kletsen en nieuwe contacten te leggen. Ik merkte wel dat ik het hier in het hotel eigenlijk het beste voor elkaar heb met mijn vaste werktijden, al zijn er wel mensen die het beter hebben getroffen met accommodatie met zwembad, fitness etc.

Toen ik gisteren door Dubai mall liep hoorde ik ineens naast me iemand zeggen "Hi, how are you". Dat hoor je hier zo vaak dat ik er niet eens meer van opkijk of op reageer, totdat ie zei "don't you remember me". Toen bleek het een van de lifeguards van Mamzar park te zijn waar ik zaterdag mee had staan praten. Vond het erg grappige dat ie me al herkende in een hele andere setting, ben alleen niet zeker of dat wel zo'n goed teken is :p.

Ondertussen ben ik ook weer geswitcht van department. Vorige week donderdag ben ik begonnen bij purchasing. Het was wel zo handig dat ik daar nu alles leerde aangezien volgende week de laatste werkdag is van 1 van de 2 van purchasing en Umar dan alleen overblijft. Ik heb ondertussen al alles geleerd en kan zo nodig meehelpen als het te veel word.

Vanavond ga ik samen met Aishwarya, Lisa en Avijit naar Fast en Furious dus is weer een avondje niet op tijd naar bed :p. Helaas vertrekt Aishwarya, mijn beste vriendinnetjes hier, volgende week alweer naar India, omdat haar stage erop zit. Maar als het goed is komt ze ooit nog eens naar Nederland ;P

Gelukkig heb ik dan het goede nieuws dat ik dan nog maar een weekje hoef te wachten en dan is mijn familie hier!!!

Tot zover mijn drukke dagen ;P

Kusjes!

  • 14 April 2015 - 21:45

    Rob :

    Thanx4sharing /update
    Gaat zo te lezen lekker: fijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 8155

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 19 Juli 2015

Revenue Management en Finance stage in Dubai

Landen bezocht: