Mijn eerste werkdagen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kirsten Winden - WaarBenJij.nu Mijn eerste werkdagen - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Kirsten Winden - WaarBenJij.nu

Mijn eerste werkdagen

Door: Kirsten van der Winden

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 Februari 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 4/5, dag 5 alweer??
Zo dat gaat wel erg hard, maar we hebben nog meer dan genoeg dagen te gaan. Ik ben gisteren (zondag) begonnen met werken. De zondag is hier een vrijdag dus ik ben ook standaard op vrijdag en zaterdag vrij (lang leve kantoorbanen)! Tijd genoeg dus om leuke dingen te doen, bij te komen en aan mijn verslag voor school te beginnen, want dat moet immers ook al binnen een maand het eerste gedeelte ingeleverd worden.

Maar goed ik dwaal af. Om even terug te komen op mijn eerste werkdag, gisteren ben ik dus begonnen met werken in het Melia hotel. Om half 9 moest ik de bus hebben naar het Melia hotel. Dit is een speciale Melia bus die een aantal keer per dag heen en weer naar het hotel gaat. Binnen 8 minuten ben je ongeveer bij het hotel en dan kun je mooi gelijk de personeelskantine inlopen om te ontbijten. Aangezien ik om 9 uur moet beginnen, hoor ik bij een van de laatste die moet ontbijten en dan loop je toch een hoop mis. Na het ontbijt kan ik mijn uniform gaan ophalen en dan omkleden en aan het werk. Mijn kantoor (of eigenlijk ons kantoortje) is een heel klein kippenhok ergens verstopt in het hotel. We zitten er in totaal met 5 mannen. Twee hebben een eigen apart hokje en de andere 3 zitten samen in een kippenhok van 12 m2 met drie bureautjes, computers en een hele hoop stapels papieren. Ik heb nu een stoel tussen twee bureautjes in gekregen. Het is nog wel even wennen, zeker omdat de airco heel de dag aanstaat en het maar 18 graden in het kantoor is, heel koud!!

Verder heb ik wel leuke collega's je kunt er erg mee lachen en ze vragen wel door. Verder vinden ze het heel belangrijk om je zo veel mogelijk te leren, wat ik zelf ook wel fijn vind. Gisteren ben ik al een beetje aan het werk geweest, aangezien een bureau leeg was, mocht ik creditkaartbalanzen opmaken. Voelde me al gelijk nuttig en heb me er best een aantal uurtjes mee vermaakt. Vandaag was een iets andere dag alle bureaus waren weer bezet dus ik heb niet zelf iets kunnen doen, maar wel met de cost controller mee kunnen kijken en heel veel van hem geleerd. De reden dat ik nu niet zoveel kan doen is, omdat ze nu in het begin van een nieuwe maand zitten en heel druk bezig zijn om alles van de maand januari in orde te krijgen voor de presentatie van de cijfers. Dus iedereen heeft meer dan genoeg werk en eigenlijk geen tijd voor een trainee, maar ik vind het wel heel fijn dat ze toch proberen me zo veel mogelijk te leren en te verklaren wat ze aan het doen zijn.

Ik moet wel nog steeds een beetje wennen aan dat kleine tijdverschil, mijn nieuwe omgeving en het werkritme. Ik word echt midden op de dag ineens slaperig terwijl ik afgelopen nacht best goed heb geslapen en ik moet af en toe moeite te doen om alles nog te kunnen volgen, maar komt goed went vanzelf wel weer allemaal.


  • 02 Februari 2015 - 20:53

    Robdezeehond :

    Dank voor update

  • 02 Februari 2015 - 22:11

    Bas Van Dongen:

    Hoi Kirsten ! Leuk te lezen dat alles goed gaat daar ! Hier sneeuwt en hagelt het regelmatig !!! Heel veel succes en veel leerzame momenten ... Andere cultuur en andere mensen. Natuurlijk ook veel plezier daar. Doei gr. Bas

  • 03 Februari 2015 - 22:19

    Lukas (de Grote Eter):

    Hey Kirsten!
    Je eerste week zit er volgens mij inmiddels bijna op. Hoop dat het tot nu toe allemaal is wat je er van verwacht hebt. Het is altijd wennen in het begin moet je maar denken. Als je eenmaal je draai gevonden hebt in zo'n nieuwe en vreemde omgeving dan zul je zien dat allemaal reuze meevalt. De maanden zijn echt zo voorbij. Zijn er trouwens meer Nederlandse studenten daar bij jou in het hotel? Of zit je daar echt helemaal alleen als enige Westerling tussen allemaal Indiërs en Ali Baba's? :-) Salam aleikum uit NL

  • 04 Februari 2015 - 07:36

    Kirsten Van Der Winden :

    Iedereen bedankt voor alle reacties. Ik vind het heel leuk om berichten uit Nederland te krijgen. Om even antwoord te geven op je vraag Lukas; er zijn hier geen andere Nederlanders ik ben de enige witte hier tussen al die Indiërs hier. We hebben wel een Nederlandse overbuurjongen, maar die heb ik nog niet ontmoet.

  • 04 Februari 2015 - 20:22

    Marga Van Meurs:

    Hoi Kirsten, leuk om te lezen dat je al aan het wennen bent. Geniet er lekker van en veel mooie dingen bekijken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 8182

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 19 Juli 2015

Revenue Management en Finance stage in Dubai

Landen bezocht: